Børn & juniorer

Juniorgolf er et boldspil for både piger og drenge og indeholder:

♦ Konkurrence
♦ Spænding og udfordringer
♦ Kammeratskab
♦ Deltagelse i holdtræning
♦ Deltagelse i turneringer/matcher, klubarrangementer osv.

Golf er en god sport for dig - uanset om du i forvejen dyrker sport eller ej. Golfens handicapsystem er noget særligt, hvor du kan konkurrere på lige fod med dine kammerater, ligegyldigt om de er mere øvede end dig.

Handicapsystemet giver dig til enhver tid mulighed for at måle fremgangen i dit spil - i form af et stadigt lavere handicap - og derfor konkurrerer du først og fremmest med dig selv!

Det sociale element vægtes højt i juniorafdelingen. Træningen tager udgangspunkt i det sociale aspekt, og i det hele taget er dette omdrejningspunktet for arbejdet med juniorerne.

Juniortræning foregår i en del af golfsæsonen (april-oktober), men golfanlægget er åbent hele året, ligesom der selvfølgelig kan spilles og selvtrænes ubegrænset udover de fastsatte træningstider.

Igen i år samarbejder vi med Ikast Golfklub, så hvis du er medlem i en af klubberne, kan man deltage i begge klubbers træning. Som junior spiller du ligeledes gratis i naboklubben.

Træningstider:

Tirsdag kl. 16.00-18.00 Ikast Golfklub

Torsdag kl. 16.00-18.00 Tullamore Golf Club

Fredag kl. 15.30 Fredagsmatch Ikast Golfklub

Træningen starter op den 29. marts.

Hvis du mener, at golf kunne være noget for dig, er du velkommen til at prøve 2 uger gratis træning, før du beslutter dig.

Du kan vælge mellem to medlemsskaber:

Medlemsskab med DGU-kort 1000 kr.

Medlemsskab uden DGU-kort 500 kr. (giver ikke mulighed for at spille andre golfbaner)

Vi opfordrer forældre til at give en hånd med ved træningen - der er altid brug for en ekstra hjælper.